Stora idoler har också varit små: Bris idolkortskampanj

En del projekt är viktigare än andra. Under 2016 fick Detail Produktionsbyrå äran att ta fram Bris idolkortskampanj – en återkommande kampanj med nya idoler varje år sedan 1997. Idolerna i kampanjen berättar om sådant som varit svårt under deras uppväxt. Allt för att visa att även stora idoler har varit små – och att alla behöver någon att prata med ibland.

Under sommaren och hösten 2016 engagerade och intervjuade Detail årets idoler – youtubestjärnan Keyyo, sångaren Oscar Zia, sångerskan Seinabo Sey och artisten Viktor Frisk – som alla deltar helt ideellt. Vi tog fram copy och ny form till idolkort och affischer som når Sveriges alla sjätteklassare via skolorna. Vi tog även fram en kampanjsajt samt en kampanjfilm för sociala medier i samarbete med Able Film. Kampanjen med våra idolkort kommer dessutom att synas på Arlas mjölkpaket under 2017.

Stöd Bris arbete för utsatta barn du också – läs mer på bris.se

Flera projekt i samma kategori

Cashback-kampanjer för Nikon


Detail har tagit fram allt kampanjmaterial till Nikons cashback-kampanjer i Sverige, Norge, Finland och de baltiska länderna.

Film om digitalisering för Haninge kommun


Detail tog fram en film om digitaliseringen i Haninge kommun i samarbete med filmproduktionsbolaget MBP.

Broschyr och film för Länsstyrelsen


Detail Produktionsbyrå vann en upphandling och fick uppgiften att ta fram en broschyr samt filmidé till Stockholms nya innovationsstrategi.

Annonskampanj för Akademibokhandeln


Barn som just lärt sig läsa behöver massor av övning för att få flyt i läsningen.

Kontakta oss!

Telefon: 08-588 82 550 • E-post: info@detailproduktion.se • Adress: Wallingatan 37, 3 tr, 111 24 Stockholm

Ska vi kontakta dig?