En del projekt är viktigare än andra. Under 2016 fick Detail Produktionsbyrå äran att ta fram Bris idolkortskampanj – en återkommande kampanj med nya idoler varje år sedan 1997. Idolerna i kampanjen berättar om sådant som varit svårt under deras uppväxt. Allt för att visa att även stora idoler har varit små – och att alla behöver någon att prata med ibland.
Under sommaren och hösten 2016 engagerade och intervjuade Detail årets idoler – youtubestjärnan Keyyo, sångaren Oscar Zia, sångerskan Seinabo Sey och artisten Viktor Frisk – som alla deltar helt ideellt. Vi tog fram copy och ny form till idolkort och affischer som når Sveriges alla sjätteklassare via skolorna. Vi tog även fram en kampanjsajt samt en kampanjfilm för sociala medier i samarbete med Able Film. Kampanjen med våra idolkort kommer dessutom att synas på Arlas mjölkpaket under 2017.
Stöd Bris arbete för utsatta barn du också – läs mer på bris.se